Belka
Poniedziałek, 17 Grudnia 2018   imieniny: Olimpia, Lukasz, Jolanta
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Rozpoczynają się próby obciążeniowe mostu w Sobieszewie

Data publikacji: 2018-10-01, Data modyfikacji: 2018-10-03
A A AWydrukDrukuj  
 
Na sobotę, 29 września zaplanowano próby obciążeniowe na moście w Sobieszewie. W tym celu wykorzystane zostaną czteroosiowe ciężarówki, które wjadą na nowy most. Podczas prób mierzone będą ugięcia konstrukcji przęseł, osiadanie podpór, naprężenia elementów mostu. Za pomocą specjalnej aparatury pomiarowej sprawdzana będzie także siła w wantach zabezpieczających przeprawę. Przed próbnymi obciążeniami przeprowadzone zostaną oględziny obiektu. Na czas operacji zawieszone zostaną wszelkie prace budowlane na moście. – Jeśli próby obciążeniowe wypadną pomyślnie, rozpoczną się procedury odbiorowe. Wówczas też odbędzie się kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego – informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak dodaje dyrektor DRMG, przejezdność na obiekcie powinna być zapewniona w połowie października, po uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych. Możliwość przejazdu po nowym moście nie oznacza jednak końca prac. Po przekierowaniu ruchu na nowy obiekt, stary most pontonowy zostanie rozebrany, a teren przy nabrzeżu zostanie zagospodarowany. Cała inwestycja zakończy się do końca roku. Most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Od 1973 roku prowadzi tam most pontonowy. Nowy most zwodzony ma mieć 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5 m. Jego czas otwierana wyniesie zaledwie 150 sekund, co znacznie usprawni dojazd na Wyspę Sobieszewską.  Sterowanie mostem odbywać się będzie z pulpitu znajdującego się w nowym budynku technicznym obsługi mostu. Dla sterowania mostem powstało specjalne oprogramowanie, które regulowało będzie mechanizmem.  Umożliwi to bezpośredni nadzór nad podnoszeniem i opuszczaniem klap przęsła w trakcie otwierania i zamykania mostu. W razie awarii w dostawie prądu, energię elektryczną niezbędną do uruchomienia mostu zapewni awaryjny agregat prądotwórczy zlokalizowany obok budynku technicznego obsługi mostu. Przy zamknięciu przęseł pod zamkniętym mostem przepływać będą mogły statki mierzącego do 5 metrów, ale co ważne uzależnione to będzie także od poziomu wody. Koszt inwestycji to ponad 59 mln złotych. Część kosztów pokryło Ministerstwo Infrastruktury – to ogółem 27,59 mln zł, z czego w 2016 r. prawie 16,6 mln, a w 2017 r. 10,99 mln. mat: Miasto Gdańsk

Pełna treść wiadomości na: pruszcz.com/?p=8103
pruszcz.com, Źródło artykułu: pruszcz.com
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     
    Polecane

    DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     
    gdański

    Powiat gdański – leży w północno-wschodniej części województwa pomorskiego, a jego siedzibę stanowi Pruszcz Gdański. W skład liczącego 104 tys. mieszkańców powiatu wchodzi gmina Cedry Wielkie, Kolbudy, Pruszcz Gdański, Przywidz, Pszczółki, Suchy Dąb, Trąbki Wielkie.

    Na licznych szlakach będzie okazja zobaczenia wielu zabytków, wśród nich Pałac Steffensów, gotycki kościół w Cedrach Wielkich, DOM podcieniony w Koszowałach, dwór w Rusocinie. To zaledwie część z listy zabytków o charakterze sakralnym i świeckim. Warto pamiętać o wyróżniających się przyrodniczych i krajobrazowych wartościach powiatu. Objęte są one różnymi formami ochrony. Występuje tu 75 pomników przyrody, cztery rezerwaty, a także fragmenty czterech obszarów chronionego krajobrazu.      

     

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola